Magnetfeltterapi, EMTT

Magnetfeltterapi forbedrer blodcirkulationen, virker udrensende, virker muskelafslappende samt afbalancerende og afslappende på nervesystemet, forbedrer nattesøvnen og giver øget energi. Der er ingen bivirkninger ved magnetfeltterapi, og det kan benyttes af alle aldersgrupper. Dog må det ikke benyttes af personer med elektriske implantater, som f.eks. pacemaker.

Hvad kan du forvente

En Magnetfeltterapi behandling hos os er en dejlig oplevelse for dig. Selve terapiinstrumentet placeres over smerteområdet, og magnetiske impulser overføres til det pågældende sted, hvor de gør gavn – dybt nede, da det kan gå ned og virke i 18 cm dybde. Du vil mærke en forskel efter behandlingen, en reduktion af smerten eller en følelse af lethed i kroppen.

Magnetimpulserne hjælper med at skabe et bedre miljø i cellerne, så kroppen nemmere kan reparere vævsskader, dæmpe inflammation og muskelspændinger, aktivere lymfesystemet, etc.

Magnetfeltterapi hos Clinic Care

Hos Clinic Care bruger vi Magnetfeltterapi mere og mere, da de fleste patienter beretter om en betydelig forbedring af deres symptomer, og nogle oplever endda at blive helt smertefri efter ganske få behandlinger.

Patienterne fortæller, at det, som er godt ved behandlingen er, at det er:

• Hurtig og effektiv behandling
  • Som patient behøver du ikke tage tøjet af
  • Behandlingen kan, hvis nødvendigt, udføres flere gange om ugen
  • Større områder kan behandles på én gang
Hvad vi kan hjælpe med:
  • Fremmer brudforsegling
  • Dæmper inflammation
  • Smertelindrende
  • Heler sår og blødt væv
  • Kan optimere sportslige præstationer
  • Ledsmerter
  • Slidgigt i knæ, hofter, hænder, skuldre, albue
  • Diskusprolaps
  • Gigtbetændelse
  • Smerter - også kroniske, fx rygsmerter, lændesmerter
  • Spændinger
  • Nerverodssmerter
  • Knoglesmerter
  • Knogleødem
  • Idrætsskader - også kroniske
  • Betændelse i sener og led
  • Overbelastningssymptomer i led
  • Lyskesmerter

Hvornår skal du ikke have magnetfeltterapi

Hvis du har elektriske implantater, som f.eks. pacemaker, må du ikke få magnetfeltterapi.

Teknikken bag akupunktur

Selve terapi-instrumentet placeres over smerteområdet, og magnetiske høj-energi impulser overføres til det pågældende sted, hvor de gør gavn – dybt nede, for penetreringsdybden er høj (18 cm).

Magnet-impulserne hjælper med at skabe et bedre miljø i cellerne, så kroppen nemmere kan reparere vævsskader, dæmpe inflammation og muskelspændinger, aktivere lymfesystemet, etc.

Behandlingen foregår fuld påklædt, da direkte hudkontakt ikke er nødvendig for effekten. Med andre ord er magnetfeltterapi en behandling, der sker udenfor kroppen, men har stor effekt inde i kroppen.

En enkel behandling varer mellem 5 og 20 minutter, og der må påregnes 6-8 behandlinger afhængig af, hvad der skal behandles, samt hvordan du responderer på behandlingen.